






Festivalul Văcuțelor „Căsuța Mea”
Lapmol
#Căsuța Mea #Concept creativ de PR #Eveniment de masă #Сomunitatea de brand
Produsele lactate cu marca comercială “Căsuța Mea” sunt fabricate de compania LAPMOL – lider în industria produselor lactate naturale din lapte moldovenesc din Republica Moldova. Agenția PARC Communications colaborează cu compania începând cu 2014 și a organizat mai multe campanii de comunicare, inclusiv două ediții a Festivalului Văcuțelor.
Obiectiv:
Elaborarea conceptului și organizarea unui eveniment de masă, care va deveni bază pentru promovarea produselor lactate naturale din lapte moldovenesc, capabilă să atragă atenția publicului larg, presei și autorităților.
Provocare:
În prezent, încă mai persistă stereotipurile privind distrugerea bazei dezvoltate a materiei prime cu care se confrunta Republica Moldova în perioada sovietică. Consumatorii cred că majoritatea produselor lactate sunt produse în cel mai bun caz din lapte praf importat.
Soluție:
Agenția a propus să construiască comunicarea în jurul unui nou eveniment pentru Moldova – Festivalul Văcuțelor. Pe data de 1 iunie când este marcată Ziua Internațională a Drepturilor Copilului, micii locuitori ai capitalei și părinții lor au făcut cunoștință cu mascota produselor marca „Căsuța Mea” – 10 machete de văcuțe pictate în Piața Marii Adunări Naționale:
-
Comunicarea a început cu organizarea unui club de presă, unde a fost discutată problema producției de lapte în Moldova și soluțiile care au contribuit la aprovizionarea cu materii prime naturale;
-
În 2014, văcuțele au fost pictate de echipe creative din Republica Moldova care au generat reacții pozitive pe rețelele sociale;
-
În 2017, festivalul a fost organizat cu ocazia a 20 de ani de activitate a companiei, iar văcuțele au fost pictate de artiști plastici moldoveni. Festivalului Văcuțelor a fost dedicat continuității tradițiilor naționale în artă;
-
Mai mult, artiștii au pictat și 50 de miniaturi care au servit drept cadouri partenerilor corporativi ai companiei;
-
Vacuțele în mărime naturală au putut fi admirate de vizitatori timp de o lună, în scuarul Catedralei, după care au fost amplasate în mai multe centre comerciale din Republica Moldova.
Rezultat:
“Festivalul Văcuțelor” a atras atenția unui public larg atât la festival, cât și în locurile unde au fost ulterior amplasate văcuțele. Fiecare dintre evenimente a fost acoperit de cel puțin 7 canale TV, precum și de mass-media scrisă și online. Evenimentul a reprezentat o ilustrare a eforturilor depuse în ultimii ani de Guvernul Republicii Moldova pentru susținerea fermelor de lapte.
